آموزش استفاده از کتراک تماس با ما
021284261

شنبه تا پنج شنبه - 9 الی 17

    فرم درخواست مشاوره رایگان :

    با خیال آسوده خرید کنید ...

    بهترین محصولات را از ما بخواهید ، ما میتوانیم با کمترین هزینه بهترین مواد موجود در بازار را به شما ارائه دهیم ، تنها کافیست فرم روبه رو را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم .

    لیست موضوعات

    دینامیت چیست

    دینامیت ها دسته ای از مواد منفجره هستند که قدرت و سرعت تخریب بسیار بالایی دارند . دینامیت ها انواع مختلفی دارند که با توجه به خاصیت انفجاری دسته بندی میشوند . هر دینامیت نسبت به شرایط آب و هوایی و همچنین نوع سنگ و خاک ، دارای ویژگی های منحصر به فردی میباشند .

    دینامیت ها اغلب از قدرت انفجاری بالایی برخوردارند و همین دلیل باعث استقبال زیاد از این ماده میباشد .همچنین نحوه استفاده ساده و راحت از این ماده موجب علاقه مندی بیشتر به آن شده است . اما در مقابل تمامی این مزایا ، معایب بزرگی نیز وجود دارد که موجب ممنوعیت و منع مصرف دینامیت در بسیاری از کشور ها شده است .

     

    دینامیت بی صدا

    دینامیت بی صدا

    دلیل ممنوعیت دینامیت

    یکی از این معایب شعاع انفجار و آتش انفجار غیر قابل کنترل این ماده است . این ماده پس از فعال سازی به سرعت واکنش نشان میدهند و منفجر میشوند و موج انفجار آنتا فاصله طولانی ادامه پیدا میکند ؛ و میتواند به تجهیزات ، سازه ها و به خصوص موجودات زنده آسیب جدی وارد کند .

    گفته میشود که این ماده بعد از قرار دادن فیتیله و یا چاشنی باروتی یا الکتریکی خاصیت انفجاری پیدا میکند . اما اینطور نیست! چراکه دینامیت با توجه به خواص ذکر شده ، در مقابل حرارت ، فشار و ضربه های مستقیم و غیر مستقیم نیز بسیار واکنش پذیر است و میتواند آسیب های جبران ناپذیری بر جا میگذارند . یکی دیگر از معایب این ماده ، صدای فوق العاده بالای آن است . همین دلیل موجب شد تا از استفاده از دینامیت در مناطق مسکونی جلوگیری شود .

    یکی دیگر از دلایلی که استفاده از دینامیت در اکثر نقاط دنیا ممنوع شده است ، آسیب رساندن به محیط زیست و حیوانات و گیاهان میباشند . شواهد به دست آده از آزمایشات مختلف نشان داده است که پس از انفجار دینامیت و یا مواد منفجره دیگر آلودگی هایی در منطقه پخش میشود که میتواند باعث از بین رفتن پوشش های گیاهی و همچنین ایجاد بیماری های مختلف برای جیوانات و موجودات زنده میشود . همچنین آتش و موج ناشی از انقجار میتواند موجب از بین رفتن بسیاری از گیاهان و جانواران شود .

    دلیل دیگر ممنوعیت دینامیت و مواد منفجره مشابه آن ، استفاده غیر قانونی از آن است . این محصول به راحتی در بازار سیاه خرید و فروش میشود و توسط افرادی که مقاصد غیر انسانی دارند مورد سواستفاده هایی قرار میگیرد .

    دینامیت بی صدا چیست

    کتراک ها بهترین و بزرگترین جایگزین برای تمامی مواد منفجره ای است که جهت تخریب اجسامی همچون سنگ و بتن و … استفاده میشوند . کتراک در هنگام اسفتاده کاملا بی صدا بوده و هیچگونه انفجاری ندارد .از این رو هیچ خطری برای انسان ها ندارد .لازم به ذکر است اجزای تشکیل دهنده کتراک کاملا از مواد معدنی بوده و برای محیط زیست نیز بی خطر میباشد . و اما ویژگی منحصر به فرد کتراک این است که از آن میتوان در مناطق مسکونی و یا حتی در داخل شهر ها استفاده کرد . اما دلیل اصلی محبوبیت کتراک این اسیت که تمامی خواص مواد منفجره را دارد و میتواند نتیجه بهتری را نیز به ارمغان بیاورد اما هیچ خطر و مشکلی ایجاد نمیکند . علاوه بر کتراک پودر های منبست شونده دیگری هم وجود دارند که خواص مشابه داشته باشند . اما هیچکدام تا کنون نتوانسته به اندازه کتراک مفید واقع شود .

    دینامیت بی صدا از کجا بخریم

    بسیاری از معایب و مزایای دینامیت و مواد انفجاری مشابه ذکر شد ، اما استفاده نکردن از آن نیز غیر ممکن است . رای مثال برای ایجاد تونل در دل کوه و یا گسترش معادن باید از این ماده استفاده کرد تا توانست به اهداف مورد نظر رسید .اما اگر در ناحیه امکانن استفاده از این ماده نباشد چه کاری میتوان انجام داد ؟ در این مواقع استفاده از مواد جایگزین بهترین راه است . موادی وجود دارند که همانند دینامیت موجب تخریب اجسام سخت میشوند اما هیچ انفجار یا صدایی از خود ساطع نمیکنند .

    این مواد پودر های منبسط شونده نام دارند و شاخص ترین نوع آن کتراک میباشند . کتراک ترکیبی از چندین مواد اولیه شیمیایی است که در هنگام مواجه با آب افزایش حجم پیدا میکند و باعث تخریب سنگ و اجسام سخت دیگر میشود .
    روش فرایند کتراک همانند حجیم شدن اب در زمان یخ زدن هست این محصول  زمانی که با ترکیب می شود یک خمیر تشکیل می دهد که این خمیر در شرایط عادی بعد از نیم ساعت منبسط شده و حجمی  چند برابری ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پیدا کرده و به همین علت موجب تخریب اجسام شده و به همین دلیل به آن پودر های منبسط شونده میگویند .

     

    مجموعه بزرگ ما با سالها تجربه در امر تخریب و واردات مواد و تجهیزات تخریب ، یکی از بزرگ ترین وارد کننده های پودر های منبسط شونده به ویژه کتراک میباشد . جهت خرید کتراک میتوانید با شماره های موجود درون سایت در تماس باشید تا ضمن راهنمایی رایگان ، اطلاعات خرید در دسترس شما قرار گیرد. مجموعه ما به صورت کاملا تخصصی و ویژه واردات کتراک را از معتبر ترین برند ها به صورت مستقیم انجام میدهد و توانسته با بیش از 10 سال سابقه در این راستا ، خدمات شایانی را به مشتریان خود ارائه دهد و کارشناسان این مجموعه همواره در تلاشند تا بتوانند تمامی نیاز های شما را در رابطه با تهیه و استفاده از کتراک به صورت کامل برطرف نمایند .

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *