آموزش استفاده از کتراک تماس با ما
021284261

شنبه تا پنج شنبه - 9 الی 17

    فرم درخواست مشاوره رایگان :

    با خیال آسوده خرید کنید ...

    بهترین محصولات را از ما بخواهید ، ما میتوانیم با کمترین هزینه بهترین مواد موجود در بازار را به شما ارائه دهیم ، تنها کافیست فرم روبه رو را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم .

    لیست موضوعات

     طرز تهیه کتراک

    برای تهیه و تولید کتراک از مواد معدنی بسیار زیادی استفاده می شود که یکی از آنها سیلیکون دی اکساید و کربنات کلسیم است و شباهت بسیار زیادی به سیمان دارد. کتراک نیز در واقع یک نوع سیمان آهکی است که با افزایش حجم میتواند سازه ها را تخریب کند. طرز تهیه کتراک برای استفاده به این گونه است که آنرا با آب ترکیب کرده و درون سوراخ های از قبل آماده شده میریزند تا تخریب تکمیل شود برای آموزش کامل استفاده از کتراک می توانید ویدیو آن را درون سایت ما مشاهده کنید.

     

    کتراک چیست ؟

    در پاسخ به سوال اینکه کتراک چیست میتوان اینگونه بیان کرد که کتراک نوعی پودر منبسط شونده میباشد که میتواند به راحتی سنگ ها، بتن و ساروج با درجه سختی بسیار بالا را خرد کند و از بین ببرد. پودر کتراک هنگامی که با آب مخلوط شود و به صورت خمیر در آید، طی واکنش های شیمیایی دچار افزایش حجم بسیار زیادی میشود. که باید قبل از افزایش حجم آن را درون حفره های ایجاد شده بر روی سنگ، ریخت. افزایش خجم کتراک در فضای محبوس و بسته سنگ موجب ایجاد فشار به دیواره های سنگ میشود و در نتیجه باعث ترک خوردگی و شکست درونی سنگ میشود.

    پودر کتراک در هنگام بر خورد با آب، میتواند به سرعت واکنش دهد. از همین بابت، زمان بندی مناسب در هنگام استفاده از این ماده بسیار ضرورت دارد.

     

    کاربرد کتراک

    به طور کلی پودر های منبسط شونده برای تخریب سنگ ها یا بتن ها استفاده میشوند. کتراک میتواند به راحتی سخت ترین سنگ ها را در بازه زمانی کوتاهی خرد و از بین ببرد. از کاربرد ها و ویژگی های اصلی کتراک میتوان به بی صدا بودن آن اشاره کرد. معمولا مواد منفجره که عمدتا در معادن بزرگ از آنها استفاده میشود، در هنگام انفجار، صدا و موج انفجاری بسیار زیاد و همچنین شعله پراکنی دارند. و همین موضوع سبب شده تا از این مواد تنها در شرایط خاص و با وجود شرایط و مدارک خاصی استفاده شود. همچنین استفاده از مواد منفجره در مناطق مسکونی میتواند خسارت های جبران ناپذیری به وجود آورد. عملکرد کتراک بر خلاف مواد منفجره کاملا بدون انفجار است و هیچ از یک خطرات را به دنبال ندارد. همچنین میتوان بدون نیاز به فرد متخصص میتوان از آن استفاده کرد و نتیجه بسیار مطلوبی دریافت کرد.

     

    خرید کتراک

    کتراک ها در انواع و برند های مختلفی تولید و عرضه میشوند. لازم به ذکر است که کتراک تولید شده توسط برند های داخلی نیز وجود دارد و مصارف مختلفی دارند. اما کتراکی که بتواند سنگ هایی با درجه سختی های مختلف را در مدت زمان کوتاه تخریب کند تنها توسط چند شرکت تولید میشود و تحت عنوان ها و برند های مختلف و معتبری به داخل کشور وارد میشوند. بسیاری از تحقیقات نشان داده است که مواد اولیه تولید کتراک نقش بسیار مستقیمی در عملکرد و کارایی این ماده دارد. کیفیت بالای مواد اولیه موجب میشود که نتیجه پایانی استفاده، و همچنین سرعت پیشرفت عملیات را بهبود میبخشد. خرید کتراک از درگاه معتبر میتواند موجب اطمینان در تخریب کامل شود.

     

    عملکرد کتراک

    کتراک به راحتی با آب واکنش میدهد. بعد مخلوط کردن کتراک با آب و تبدیل شدن به خمیر کتراک شروع به افزایش حجم میکند. از همین بابت آن را درون حفره های روس سنگ میریزند و درب آن ها پلمپ میشود. پس از گذشت مدت زمان معینی، این افزایش حجم موجب ایجاد فشار درون نقاط داخلی سنگ میشود. این مراحل تا جایی پیش روی دارد که فشار وارد شده، موجب ایجاد شکستگی و ایجاد ترک شود. پس از ترک خوردن تمامی سوراخ ها و حفره ها، تخریب سنگ به صورت کامل انجام میشود.

     

    نحوه مصرف کتراک

    پیش استفاده از کتراک ابتدا باید بر روی سطح سنگ یا بتن حفراتی با ارتفاع، فاصله و قطر های مشخصی ایجاد شود. این کار توسط هر شخصی میتواند انجام شود و نیازمند نیروی متخصص نمیباشد. سپس باید پودر کتراک با نسبت خاصی که نسبت به هر نوع یا هر برند متفاوت است، با آب مخلوط شود تا به صورت خمیری یک دست و غلیظ تبدیل شود. پس از آن به داخل حفره ها ریخته میشود و هواگیری انجام میشود. یکی از مهم ترین مراحل در انجام این فرایند قرار درپوش بر روی درب حفره هاست. چرا که کتراک میتواند به سرعت افزایش حجم پیدا کند و این موضوع سبب بیرون ریختن خمیر کتراک از داخل حفره ها میشود. حدودا بعد از نیم الی دو ساعت فرایند تخریب سنگ شروع میشود. که این بازه زمانی با توجه با سختی سنگ و همچنین نوع کتراک متفاوت است. بعد از گذشت چند ساعت ترک ها و شکستگی های بزرگی داخل سنگ ایجاد میشود و موجب فروپاشی سنگ میشود. در پایان مراحل ذکر شده تنها کافیست که بتن یا سنگ های خرد شده توسط شخص یا ماشین آلات جمع آوری و به پسماند های ساختمانی منتقل شود.

    تخریب کننده بی صدا

    تخریب کننده بی صدا

    مزایای استفاده از کتراک

    کتراک میتواند بهترین جایگزین برای مواد منفجره و یا ابزار آلات و وسایل معدنی باشد.  از مزیت های این ماده میتوان به روش استفاده ساده و کم هزینه آن اشاره کرد. میتوان با کمترین امکانات از کتراک بهترین نتیجه ها را به دست آورد. از دیگر ویژگی های مثبت این ماده صرفه جویی در وقت و هزینه هاست.

    استفاده از کتراکم نیازمند مجوز خاصی نیست و میتوان حتی در مناطق مسکونی به راحتی از آن استفاده کرد. حتی در مناطق حساس به لرزش که استفاده از مواد منفجره یا ماشین آلات معدنی میتوانند آسیب زا باشند، کتراک میتواند بهترین گزینه باشد.

    مواد منفجره که در معادن بزرگ به طور معمول مورد استفاده قرار میگیرند، در عین کاربردی بودن میتوانند بسیار خطرناک و مرگبار باشند. صدای مهیب، انفجار و موج انفجار ایجاد شده توسط آن ها نیز میتواند خسارت هایی به بار بیاورد. دریافت مجوز های لازم برای خرید و فروش،  نگهداری و مصرف مواد منفجره نیز شرایط مخصوصی دارد. لازم به ذکر است حتی در صورت داشتن مجوز های لازم،انجام عملیات تخریب با مواد و وسایل انفجاری در مناطق شهری و مسکونی امکان پذیر نیست و میتواند برای انسان ها و ساختمان مشکل ساز باشد.

    یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حین عملیات تخریب ایجاد شود،محدودیت و کمبود فضا برای انجام فعالیت های ساخت و ساز و تخریب میباشد که کتراک میتواند به راحتی آن را حل کند. اگر در یک ساختمان یک بخش به اشتباه ساخته شود یا نتیجه آن با مسائل پیش بینی شده مطابقت نداشته باشد، باید به سرعت تخریب و مجددا ساخته شود. استفاده از ابزار آلاتی مانند هیلتی و چکس های برقی میتواند کاربردی باشد اما بهترین راه نیست. در این شرایط کتراک میتواند بهترین پیشنهاد باشد، چراکه موجب صرفه جویی در انرژی و زمان میشود و سخت ترین اجسام را به راحتی از بین میبرد.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *