آموزش استفاده از کتراک تماس با ما
021284261

شنبه تا پنج شنبه - 9 الی 17

    فرم درخواست مشاوره رایگان :

    با خیال آسوده خرید کنید ...

    بهترین محصولات را از ما بخواهید ، ما میتوانیم با کمترین هزینه بهترین مواد موجود در بازار را به شما ارائه دهیم ، تنها کافیست فرم روبه رو را تکمیل کنید تا با شما تماس بگیریم .

    لیست موضوعات

    مواد تخریب کننده بتن

    استفاده از مایع تخریب بتن در بتن بسیار رایج است . بتن ها، یکی ازسخت ترین مواد ساخته شده توسط انسان هاست. به عبارت دیگر در موارد مختلف مانند ساختمان سازی که نیاز به مواد سخت، و مقاوم بیشتر است، از مصالح مختلف استفاده می‌شود که بتن ها برای همین منظور به وجود آمده اند. بتن ها تحمل فشار، ضربه و لرزش بسیار بالایی دارند و می‌توانند به راحتی در برابر عوامل مختلف خود، مقاومت کنند. از همین بابت تخریب شدن و از بین رفتن آن ها عمل سخت و دشواری است.

    مایع تخریب بتن

    مایع تخریب بتن

    با اینکه بتن ها معمولا برای استحکام ساختمان ها و ستون ها مورد استفاده قرار میگیرند، اما در حالت های مختلفی نیاز است که آن ها تخریب یبار شوند. از این حالت ها می‌توان به اشکالات اجرایی و یا وجود مشکل در مواد اولیه یا فرمولاسیون ترکیبی بتن اشاره کرد. چرا که هر کدام از این موارد ذکر شده در استحکام و نتیجه نهایی تاثیر کاملا مستقیم و مهمی دارند. از همین رو اگر ایرادی در حین یا پس از انجام عملیات بتن ریزی به وجود آید، به ناچار بتن باید تخریب شود.

    در هنگام انجام عملیات و پروژه ها، اشتباه کارگران، مهندسان و یا هر یک از اعضای گروه اجرایی می‌توانند مشکلات و خسارت هایی به وجود آورد.  این اتفاق بسیار نادر نیست و در مواقع بسیاری اتفاق می افتد. در این شرایط بخشی از توانایی ها و انرژی ها، صرف تصحیح و از بین بردن مشکل می‌شود. اما با مدیریت صحیح و روش های بهینه به راحتی قابل جبران است و نمی‌تواند مانع از پیشرفت کار شود.

    برای مثال ممکن است در ساخت ملات بتن یا ساروج، مقدار یکی از مواد اولیه بیش از اندازه مجاز باشد و بتن در بهترین حالت خود قرار نگیرد و باید مجددا استفاده شود.

    اما همانطور که گفته شد بتن ها، به سختی و مقاومت بالا مشهورند و تخریب آن ها، عملی دشوار است. اما بدون راه حل نیست. راه کار ها و شیوه های زیادی برای تخریب وجود دارد. که هر کدام توسط شخص یا گروهی خاص انجام می‌شود و معایب و مزیت های مختلفی دارند.

    به نسبت نوع مشکل به وجود آمده، و همچنین فضا و محیط کار،از روش های سنتی و مدرن مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال ممکن است در بعضی مواقع از چکش و قلم حفاری، و در مواقعی دیگر از ابزار آلات تخریب و یا ماشین آلان سنگین استفاده شود.

    اسید حلال سنگ و ساروج

    بنابر این شرایط مختلفی در تایین نوع تخریب دخیل هستند. یکی از این روش ها ، استفاده از مایع تخریب بتن است. این مایع به اسید سنگ یا اسید پانچر شناخته می‌شود و قابلیت حل کردن سنگ یا بتن را دارد. در واقع اسید های مختلفی، مانند اسید سولفوریک و نیتریک قابلیت خوردگی و حل کنندگی بسیار بالایی دارند. اسید سنگ نیز ترکیب چندین نمونه اسید خورنده میباشد و قابلیت تخریب بالایی دارد.

    این مایع خطرناک، به محض تماس با بتن یا سنگ شروع به حل کردن آن می‌کند و می‌تواند به سرعت با آنها واکنش دهد. استفاده از این ماده می‌تواند خطر ساز باشد چرا که این اسید تنها به سنگ یا بتن آسیب نمی‌زند و می‌تواند محیط اطراف و یا شخص استفاده کننده را نیز در معرض خطر قرار دهد. اسید های خورنده پس از اثابت با سطوح در مدت زمان بسیار کوتاهی شروع به نشان دادن واکنش می‌کنند و شروع به از بین بردن آن میکنند

    اسید پانچر سرعت و عملکرد بالایی دارد، اما به دلیل آسیب های احتمالی و معایب آن، در دسته محصولاتیست که منع مصرف دارند و تنها در شرایط بسیار ویژه با مدارک و مجوز های مربوطه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    البته لازم به ذکر است که دوز های ضعیف تر این ماده برای مصارفی همچون از بین بردن سیمان یا بتن گیر کرده داخل لوله ها که موجب انسداد شده اند، استفاده می‌شود و می‌توان به راحتی آن را تهیه کرد. اما در هنگام استفاده از این ماده و محصولات مشابه نکات ایمنی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و عینک کاملا ضروری و مهم است.

    مواد اسیدی بعد تماس با سطح باعث تغییر شاخص پی اچ آن محل شده و آن را در محدوده اسیدی قرار می‌دهد. پس از آن طی واکنش های شیمیایی متعدد شروع با حل کردن ماده در خود می‌کند که این عمل می‌تواند با تغییر رنگ، ایجاد بو، تولید گاز و فوران اسید همراه شود.

    مایع تخریب کننده بتن

    مایع تخریب کننده بتن

    سنگ ها یکی از سخت ترین مواد طبیعی در سراسر جهان هستند. تخریب سنگ ها هم می‌تواند با تخریب بتن، نقاط مشترک و یکسانی داشته باشد. مهم ترین ویژگی مشترک آنها، مقاومت و سختی بسیار بالاست. اسید پانچر قابلیت تخریب و خورندگی سنگ را دارد. اما سنگ ها منبع بزرگی از مواد معدنی و آلی هستند که ترکیب آنها با اسید واکنش هاس مختلفی ایجاد می‌کند. ممکن است ترکیب اسید به هر کدام از این مواد آلی واکنش هایی مانند تولید گاز های سمی و یا پاشیده شدن اسید را به دنبال داشته باشد که بسیار خطر ناک و در برخی مواقع می‌تواند مرگ بار باشد.

    از همین رو استفاده از مواد اسیدی برای تخریب سنگ و بتن ها، جز روش های منسوخ شده و پر خطر به شمار می‌رود. روش های بهتر و راحت تری وجود دارد که می‌تواند نتیجه نهایی و عملکرد بهتری نسبت به مایع های تخریب کننده و خورنده بتن داشته باشند.

    از این روش های می‌توان به استفاده از ماشین آلات سنگین مانند بیل های مکانیکی و بولدوزر، موارد منفجره مانند دینامیت، ابزار آلات برقی مانند دریل ها و ابزارآلات دستی مانند کلنگ ها اشاره کرد. روش های مرسومی که معایب بسیاری دارند اما فراگیر هستند. البته نمی‌توان از قدرت و کارآمدی آن ها چشم پوشی کرد.

    مواد تخریب کننده انبساطی

    اما رفته رفته، تمامی روش های ذکر شده، جای خود را به روش های جدید تر می‌دهند. روش هایی که در وقت هزینه و انرژی صرفه جویی کند و بتواند نتیجه مطلوب تری حاصل کند.

    یکی از آنها، استفاده از پودر های منبسط شونده میباشد. این پودر همانطور که از اسم آنها پیداست، بدون حالت انفجاری هستند و به نسبت مواد منفجره خطر بسیار ناچیزی دارند و نیازمند تدابیر حفاظتی مخصوصی نمی‌باشد. همچنین هیچ گونه صدا یا آتشی از خود ساتع نمی‌کنند.

    از دیگر مزیت های این مودر ها می‌توان به کم خطر بودن آن ها اشاره کرد. در صورت نبودن انفجار و روش استفاده ایمن این پودر ها نمی‌توانند هیچ آسیبی به انسان و یا محیط اطراف وارد کنند.

    مشهور آرین پودر منبسط شوند در سراسر جهان، کتراک میباشد. کتراک ها دسته از پودر های منبسط شونده هستند که می‌توانند فرایند تخریب سریع و در عین حال بهترین نتیجه را حاصل کنند. معمولا کتراک ها در تمامی شرایط آب و هوایی و دمایی عملکرد بسیار خوبی دارند. این در حالیست که نوع های دیگر پودر های منبسط شونده هر کدام نیازمند شرایط خاصی هستند و قبل از استفاده حتما نیاز به تست بر روی سنگ یا بتن مورد نظر میباشد.

    مراحل مصرف از این پودر ها در تمامی نوع های آن یکسان است و فرایند بسیار ساده ای دارد. اما هر نوع زمان بندی مشخص و متفاوتی برای انجام تخریب دارند. کتراک سریع ترین عملکرد را بین محصولات مشتبه خود دارد و به نسبت سختی سنگ یا بتن زمان تخریب متغیر میباشد. اما این تفاوت زمان، همچنان سریع تر از نمونه های دیگر پودر های منبسط شونده میباشد.

    اگر محصولات و تجهیزات تخریب سنگ یا بتن را در دسته بندی قرار دهیم، از نظر سرعت و زمان بندی اولویت اول با مواد انفجاری، سپس اسید پانجر و اسید سنگ، کاراک و در نهایت با ماشین آلات و وسایل مربوط به تخریب میباشد.

    اما مواردی که در جایگاه های اول هستند. به سادگی قابل تامین و استفاده نیستند. و همچنین قیمت بسیار بالایی دارند. ماشین آلات و ابزار آلات نیز به دلیل محدودیت های محیطی و یا صوتی در آخرین جایگاه قرار میگیرند.

    اما خرید کتراک علاوه بر نداشتن محدودیت تامین و استفاده، آلودگی های محیطی و صوتی ایجاد نمی‌کند و سرعت بالایی نیز دارد.

    کتراک ها و مایع های تخریب بتن هر دو متشکل از مواد شیمیایی مختلفی هستند، اما هر کدام خواص شیمیایی و فیزیکی متفاوتی دارند. کتراک بر خلاف اسید ها موجب خورندگی محیط نمی‌شود. اما باید در حین استفاده از و تهیه کتراک موارد ایمنی با درستی رعایت شود تا از بروز صدمات احتمالی جلوگیری به عمل آید. هر چند این ماده بی خطر است، اما استفاده از وسایل ایمنی در هنگام استفاده ضروری است.

    از مزیت های دیگر کتراک نیاز نداشتن نیروی متخصص است. روش استفاده ساده این محصول باعث شده تا در هر شرایطی و توسط هر شخصی بتواند مورد استفاده قرار گیرد و نتیجه بخش باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *